آموزش اکسس

آموزش مایکروسافت اکسس - Access Training

آموزش اکسس

آموزش مایکروسافت اکسس - Access Training

آموزش اکسس

ارائه آموزش‌ها و نکات کلیدی مربوط به نرم افزار اکسس.
جزییات و نکات ریز اکسس را با ما داشته باشید و پویایی دوباره‌ای به برنامه خودتان دهید.

آخرین نظرات


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

در این آموزش قصد دارم تا بوسیله کدنویسی رنگ فیلدهای خالی در فرممون رو نسبت به بقیه فیلدها متمایز کنیم.

به عنوان مثال اگر بعد از تکمیل فرم توسط کاربر، یک فیلد خالی ماند (فعلا به ضروری بودن یا اختیاری بودن آن کاری نداریم)، علاوه بر نمایش یک جعبه متن، رنگ پس‌زمینه فیلد مورد نظر را هم تغییر دهیم.

برای جلوگیری از پردازش زیاد اطلاعات، پیشنهاد می‌کنم این کد را بر روی یک دکمه قرار دهید تا کاربر در زمان ذخیره سازی اطلاعات و یا بررسی اطلاعات، این کد اجرا شود.

Dim x As Integer
Dim ctl As Control
Dim setColor As String
setColor = RGB(255, 244, 164)
For Each ctl In Me.Controls
   If ctl.ControlType = acTextBox Or ctl.ControlType = acComboBox Then
      If IsNull(ctl.Value) Or ctl.Value = "" Then
         x = 1
         
         ctl.BackColor = setColor
      End If
   End If
Next
If x = 1 Then
   MsgBox "Field Khali Darid..."
End If

enlightened پیشنهاد می‌کنم برای دوستان تازه کار تا کد رو با دقت بخونند تا از باقی نکات آموزشی هم استفاده کنند.

به علت ساده بودن کد نمونه قرار داده نشده ولی اگر سوالی بود در بخش نظرات در خدمتم. wink

  • میـMiRـزا
  • http://access-training.blog.ir/post/68

BackColor

IsNull

نظرات  (۸)

  • امیرمسعود
  • سلام. چطور میشه توی اکسس رنگ یه ردیف جدول رو که شرط خاصی توی یکی از رکوردها داره عوض کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    این قابلیت به صورت منعطف در اکسس در دسترس نیست و بیشتر در اکسل کاربرد دارد، شما باید در بخش فرم ها این قابلیت رو دنبال و شخصی سازی کنید

    سلام خسته نباشین و تشکر بابت مطالب 

    سوالم این هست که چجوری میتونیم تو اکسس تاریخ شمسی داشته باشیم؟ ممنون

    پاسخ:
    سلام محمد آقا

    تاریخ شمسی در اکسس نیاز به ماژول داره که به زودی ماژول کاملی برای اینکار منتشر خواهد شد
  • الهام فانی
  • با سلام و احترام

    من یک گزارش از یک کوئری کراس تب دارم که بعضی از فیلدهای مقدار خالی هستند و لازمه که  داخل این فیلدهای خالی علامت ستاره نشان داده شود.ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید که چطور این کار را انجام بدم

    پاسخ:
    سلام
    احتمال زیاد بتونید از دستور NZ استفاده کنید.

    سلام من ی فرم دارم با یک دکمه ذخیره اطلاعات وقتی ذخیره رو می زنمهمه رو ذخیره میکنه بجز نام و نام خانوادگی دیگه نمیدونم چیکار کنم دارم دیونه میشم اگه میشه کمکم کنید و اگه لازمه بگید تا ارسالش کنم ممنون میشم کمکم کنید

     

    پاسخ:
    سلام محمد آقا
    فایلتون رو یک جا آپلود کنید و لینک بدین تا نگاهی بندازم

    سلام و خدا قوت

    یک جدول دارم که در یکی فیلد مبلغ ثبت میشه و در فیلد دیگه یک کلمه مثلا جاری/بایگانی/تسویه /بدهکار حال وقتی می خوام تو فرمی جمع مبلغ نشان بده جمع همه را نشان می ده اگر بخوام شرط کنم که جمع جاری یا بایگانی را نشان بده چکار کنم.

    لطف می کنید کد مربوطه را برا بزارید

    تشکر

    پاسخ:
    سلام آقا محمد
    راهکارش اینه که شما ابتدا داده‌ها رو فیلتر کنید بعد عملیات ریاضی و محاسبات رو انجام بدین
  • حجت موسی زاده
  • عالی بود

    پاسخ:
    نوش جان

    سلام 

    میخوام وقتی یک تکست بخصوص در فرمم خالی هست نتونم در تکست های دیگه چیزی وارد کنم

    از کاندیتیشن فرمتینگ میشه قفل کرد اون تکست ها رو ولی میخوام از طریق vb برم جلو

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    سوال خوبی بود برای همین به صورت یک پست جداگانه منتشر و در دسترس قرار گرفت.

    سلام من یک مشکلی دارم هر کاری میکنم نمیتونم حلش کنم

    توی یک فرم اکسس یک تکست باکس دارم که لازمه هر چی توش نوشته میشه(فقط 4 حرف) هر کاراکترش یه رنگ باشه. مثلا بنویسیم سلام س قرمز بشه ل آبی و ... خدا خیرتون بده کمک....

    shahramdindoost@gmail

    پاسخ:
    سلام
    میتونید از یک تکست باکس در حالت ریچ استفاده کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">