آموزش اکسس

آموزش مایکروسافت اکسس - Access Training

آموزش اکسس

آموزش مایکروسافت اکسس - Access Training

آموزش اکسس

ارائه آموزش‌ها و نکات کلیدی مربوط به نرم افزار اکسس.
جزییات و نکات ریز اکسس را با ما داشته باشید و پویایی دوباره‌ای به برنامه خودتان دهید.

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

 

مدتی هست که دارم با اکسس یا همون MS Access کار میکنم که در این مدت سعی میکنم بخشی از تجارب خودم رو که فکر میکنم مفید باشه رو اینجا به اشتراک میذارم.

قبلا موردی رو با عنوان تبدیل اکسس 32 بیت به 64 بیت منتشر کردم که بازخورد خوبی داشت.

حالا میخوام آموزشی رو براتون قرار بدم که بتونید به محض اجرای فایل اکسس خودتون، یک دستور که اعم از اجرای یک فرم، گزارش، کوئری و یا دستور دیگه ای باشه رو اجرا کنید.

 

برای انجام این کار باید از یک ماکرو استفاده کنید. برای همین ابتدا یک ماکرو با نام زیر ایجاد کنید.

 Autoexec

در ماکروی ایجاد شده عملکرد خودتون رو برنامه ریزی کنید. من قصد دارم پس از اجرای فایل اکسس فرمی با نام Splash اجرا بشه.

پس از قسمت Add New Action عملکرد OpenForm رو انتخاب میکنم و فیلدهای باز شده رو به شرح زیر تکمیل میکنیم.

 

  • نام همون فرمی که میخوایم به صورت خودکار اجرا بشه رو وارد میکنیم که در اینجا باید بگیم

Form Name: Splash

 

باقی موارد لزومی نداره تا تغییرش بدین ولی اگر سوالی داشتین در بخش نظرات در خدمتم.

فقط یادتون نره که نکته کلیدی همون نام ماکرو هست پس دقت کنید که نام رو دقیقا برابر Autoexec قرار بدین.

 

  • میـMiRـزا
  • http://access-training.blog.ir/post/4

اجرای خودکار دستور

اجرای خودکار فرم

نظرات  (۴)

خیلی خیلی ممنون . 

مختصر ومفید .ممنون

مطلب شما خیلی مفید بود بسیار ممنونم 

پاسخ:
سلام، خوشحالم که پاسخ سوالاتتون رو در اینجا پیدا کردید
سلام . دوست عزیز این نکته ای که شما گفتید مستلزم این هست که در تنظیمات اکسس شما اجرای ماکرو فعال باشه . در حالت نرمال تنظیمات ماکرو غیر فعال هست و اگر فایلی برای کسی ارسال کنیم و به طور دستی اجرای ماکرو رو فعال نکنیم هنگام باز شدن اکسس ماکرو اجرا نمیشه و تمام برنامه ها برای کاربر باز هست.
لطفا راهی پیشنهاد کنید که در هنگام باز شدن اکسس به طور خودکار تنطیمات ماکرو فعال بشه !!!! 
پاسخ:
سلام

با توجه به اینکه غیرفعال سازی ماکرو از سمت خود مایکروسافت در نظر گرفته و از لحاظ امنیت بسیار مفید هست ولی بازم میشه به نوعی این روش رو دور زد!
یا شما باید یک کلید ریجیستری درست کنید که قبل از اجرای فایل این قابلیت آفیس رو غیرفعال کنید که از طریق برنامه های ستاپ ساز میخواد باشه یا هر طریق دیگه ای!

یا اینکه چون این قابلیت بر روی ماکرو فعال هست، ماکرو رو تبدیل به کدهای VBA کنید و در اولین اجرای فرم این کدها رو اجرا کنید تا در طول برنامه دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">